Kontakt oss

Ofte stilte spørsmål

Hvor mange rom har dere?

Vi har 24 rom med 47 sengeplasser totalt.

Relaterte spørsmål

Tilbyr dere lunsj som jeg kan ta med meg?

Ja, vi har tilbyr take-away lunsj. Dette bestiller du i resepsjonen.

Hvordan kansellerer jeg en reservasjon med dere?

Ta kontakt med oss for å sjekke betingelsene i din bestilling.

Må jeg ta med sengetøy eller håndklær?

Leier du rom eller hytte hos oss, så stiller vi med sengetøy og håndklær.

Bestillingsvilkår

Generelt

Du og hotellet er enige i betingelsene for leie av hotellrom. Navnet på selskapet som driver hotellet (i det følgende kalt "Nordpå" eller "hotellet") og som du inngår avtale med, fremgår av booking-bekreftelsen Med mindre det er gjort egne avtaler, skal følgende regler gjelde. Egne regler gjelder for konferanser og gruppereservasjoner.

Booking og bekreftelse

En booking er bindende idet den er bekreftet og du har mottatt en bookingbekreftelse. Dette kan gis muntlig, skriftlig eller via bookingsystemet. Når du reserverer, må du oppgi ditt navn, adresse, e-postadresse, ankomst og avreise og betalingsmetode. Det er viktig at du oppgir e-postadressen, slik at du kan motta bekreftelse på reservasjonen fra oss, og for at du kan sjekke ut online. Ulike regler gjelder for ulike priser, se mer informasjon om priser. For å booke et rom på Nordpå, må du være minst 18 år. Hvis du booker et rom for en mindreårig er du ansvarlig uansett om du skal oppholde deg der sammen med den mindreårige eller ikke. Av sikkerhetsgrunner kan vi kun gi våre ansatte og innsjekkede gjester tilgang til hotellrommene og andre reserverte områder.

Ankomst og avreise

Tidspunkt for ankomst og avreise varierer avhengig av bookingen og prisen du fikk oppgitt.

Kansellering og manglende oppmøte

Regler for kansellering varierer avhengig av prisen du fikk oppgitt da du booket. Med mindre annet er avtalt på tidspunktet for bookingen, eller prisen du har valgt har andre regler, kan bookingen kanselleres frem til kl. 16:00 lokal tid dagen før ankomst. Dersom du ikke møter opp og ikke har kansellert på forhånd, eller du kansellerer etter kl. 16:00 dagen før ankomst, vil du belastes for én natt. Dersom hotellet har pådratt seg kostnader på grunn av din booking, må du også dekke disse.

Tidlig ankomst og åpne opphold

Dersom du har booket for en spesifikk periode, men forlater hotellet tidligere, kan dette resultere i endring av pris. Kontakt hotellet for å gi beskjed om din avreise. Dersom du bor på hotellet i et uavklart tidsrom og utvider ditt opphold med én natt om gangen, bør du varsle hotellet om din avreise før kl. 18:00 dagen før. Ellers vil du bli belastet for én ekstra natt. Hvis hotellet ikke lenger kan holde rommet tilgjengelig for deg, skal du underrettes om dette før kl. 18:00 dagen før avreise er påkrevet.

Hotellets forpliktelser og dine krav

Dersom hotellet ikke kan gi deg et rom som avtalt, skal du, uten ekstra kostnad, tilbys et tilsvarende eller bedre rom på hotellet eller på et annet hotell med tilsvarende standard. Spesifiser dine ønsker når du booker for å være sikker på at hotellet er godt nok forberedt. Våre hoteller har røykfrie rom. Dersom en gjest bryter røykeforbudet, kan hotellet kreve gjesten for påfølgende kostnader. Ønsker du å ha med kjæledyr, vennligst opplys om dette når du booker.  

Betaling

Forhåndsbetaling kreves for noen rompriser. Dersom du kansellerer bookingen etter fristen, kan hotellet holde tilbake bookinggebyret/forhåndsbetalingen. Normalt må hotellregningen betales når den mottas, som oftest når du ankommer hotellet. Alle våre hoteller aksepterer de vanligste kredittkortene og betalingskortene. Hotellet er imidlertid ikke forpliktet til å akseptere andre kredittkort eller betalingskort, sjekker, verdikuponger eller fremmed valuta med mindre dette er avklart med hotellet på forhånd.


Oppbevaring av verdisaker og bagasje

Hotellet kan oppbevare bagasjen din i et låst bagasjerom. Ikke sett fra deg bagasje uten tilsyn i hotellets resepsjonsområde. Av sikkerhetsmessige grunner er ikke hotellet pliktig til å lagre eiendom av høy verdi eller eiendom som kan medføre fare for sikkerheten for hotellets ansatte eller gjester. Hotellet står ikke ansvarlig for bagasje du oppbevarer på hotellrommet eller i bagasjerommet.

Din egen sikkerhet
Vær alltid oppmerksom på hvor nødutganger, alarmknapper og brannslokkingsutstyr befinner seg. Sjekk informasjonen på innsiden av din hotellromdør.

Behandling av personopplysninger

Nordpå behandler personopplysninger om dem som bruker tjenestene og produktene våre. Nordpå Fjellhotell AS er behandlingsansvarlig for personopplysninger knyttet til bestillingen. Behandling av personopplysninger gjøres i henhold til Nordpås Personvernerklæring. Du bes om å lese gjennom Personvernerklæring slik at du vet hvordan Nordpå behandler personopplysninger i forbindelse med behandlingen av bestillingen, samt hvilke rettigheter du har i forbindelse med slik behandling.

Har rommene eget bad?

Rommene i hotellfløyen har egne bad. Våre fjellstuerom deler bad.

Har dere handicap vennlige rom?

I Hotellfløyen har vi ett rom som er tilrettelagt for rullestol.