Ofte stilte spørsmål
Tre personer som klipper gresset til Nordpå Fjellhotell

Tilbyr dere lunsj som jeg kan ta med meg?

Ja, vi har tilbyr take-away lunsj. Dette bestiller du i resepsjonen.

Må jeg ta med sengetøy eller håndklær?

Leier du rom eller hytte hos oss, så stiller vi med sengetøy og håndklær.

Bestillingsvilkår

Generelt

Du og hotellet er enige i betingelsene for leie av hotellrom. Navnet på selskapet som driver hotellet (i det følgende kalt "Nordpå" eller "hotellet") og som du inngår avtale med, fremgår av booking-bekreftelsen Med mindre det er gjort egne avtaler, skal følgende regler gjelde. Egne regler gjelder for konferanser og gruppereservasjoner.

Booking og bekreftelse

En booking er bindende idet den er bekreftet og du har mottatt en bookingbekreftelse. Dette kan gis muntlig, skriftlig eller via bookingsystemet. Når du reserverer, må du oppgi ditt navn, adresse, e-postadresse, ankomst og avreise og betalingsmetode. Det er viktig at du oppgir e-postadressen, slik at du kan motta bekreftelse på reservasjonen fra oss, og for at du kan sjekke ut online. Ulike regler gjelder for ulike priser, se mer informasjon om priser. For å booke et rom på Nordpå, må du være minst 18 år. Hvis du booker et rom for en mindreårig er du ansvarlig uansett om du skal oppholde deg der sammen med den mindreårige eller ikke. Av sikkerhetsgrunner kan vi kun gi våre ansatte og innsjekkede gjester tilgang til hotellrommene og andre reserverte områder.

Ankomst og avreise

Tidspunkt for ankomst og avreise varierer avhengig av bookingen og prisen du fikk oppgitt.

Kansellering og manglende oppmøte

Regler for kansellering varierer avhengig av prisen du fikk oppgitt da du booket. Med mindre annet er avtalt på tidspunktet for bookingen, eller prisen du har valgt har andre regler, kan bookingen kanselleres frem til kl. 16:00 lokal tid dagen før ankomst. Dersom du ikke møter opp og ikke har kansellert på forhånd, eller du kansellerer etter kl. 16:00 dagen før ankomst, vil du belastes for én natt. Dersom hotellet har pådratt seg kostnader på grunn av din booking, må du også dekke disse.

Tidlig ankomst og åpne opphold

Dersom du har booket for en spesifikk periode, men forlater hotellet tidligere, kan dette resultere i endring av pris. Kontakt hotellet for å gi beskjed om din avreise. Dersom du bor på hotellet i et uavklart tidsrom og utvider ditt opphold med én natt om gangen, bør du varsle hotellet om din avreise før kl. 18:00 dagen før. Ellers vil du bli belastet for én ekstra natt. Hvis hotellet ikke lenger kan holde rommet tilgjengelig for deg, skal du underrettes om dette før kl. 18:00 dagen før avreise er påkrevet.

Hotellets forpliktelser og dine krav

Dersom hotellet ikke kan gi deg et rom som avtalt, skal du, uten ekstra kostnad, tilbys et tilsvarende eller bedre rom på hotellet eller på et annet hotell med tilsvarende standard. Spesifiser dine ønsker når du booker for å være sikker på at hotellet er godt nok forberedt. Våre hoteller har røykfrie rom. Dersom en gjest bryter røykeforbudet, kan hotellet kreve gjesten for påfølgende kostnader. Ønsker du å ha med kjæledyr, vennligst opplys om dette når du booker.  

Betaling

Forhåndsbetaling kreves for noen rompriser. Dersom du kansellerer bookingen etter fristen, kan hotellet holde tilbake bookinggebyret/forhåndsbetalingen. Normalt må hotellregningen betales når den mottas, som oftest når du ankommer hotellet. Alle våre hoteller aksepterer de vanligste kredittkortene og betalingskortene. Hotellet er imidlertid ikke forpliktet til å akseptere andre kredittkort eller betalingskort, sjekker, verdikuponger eller fremmed valuta med mindre dette er avklart med hotellet på forhånd.


Oppbevaring av verdisaker og bagasje

Hotellet kan oppbevare bagasjen din i et låst bagasjerom. Ikke sett fra deg bagasje uten tilsyn i hotellets resepsjonsområde. Av sikkerhetsmessige grunner er ikke hotellet pliktig til å lagre eiendom av høy verdi eller eiendom som kan medføre fare for sikkerheten for hotellets ansatte eller gjester. Hotellet står ikke ansvarlig for bagasje du oppbevarer på hotellrommet eller i bagasjerommet.

Din egen sikkerhet
Vær alltid oppmerksom på hvor nødutganger, alarmknapper og brannslokkingsutstyr befinner seg. Sjekk informasjonen på innsiden av din hotellromdør.

Behandling av personopplysninger

Nordpå behandler personopplysninger om dem som bruker tjenestene og produktene våre. Nordpå Fjellhotell AS er behandlingsansvarlig for personopplysninger knyttet til bestillingen. Behandling av personopplysninger gjøres i henhold til Nordpås Personvernerklæring. Du bes om å lese gjennom Personvernerklæring slik at du vet hvordan Nordpå behandler personopplysninger i forbindelse med behandlingen av bestillingen, samt hvilke rettigheter du har i forbindelse med slik behandling.

Hvor mange rom har dere?

Vi har 24 rom med 47 sengeplasser totalt.

Har rommene eget bad?

Rommene i hotellfløyen har egne bad. Våre fjellstuerom deler bad.

Har dere handicap vennlige rom?

I Hotellfløyen har vi ett rom som er tilrettelagt for rullestol.

Hvor kan jeg reservere rom?

Du kan ta direkte kontakt med oss på telefon 905 68 664 , via epost post@nordpa.com eller booke direkte via https://hotels.cloudbeds.com/no/reservation/EA7rZ6

Er frokost inkludert?

Frokost er alltid inkludert i våre standardpriser.

Bestillingsvilkår

Generelt

Du og hotellet er enige i betingelsene for leie av hotellrom. Navnet på selskapet som driver hotellet (i det følgende kalt "Nordpå" eller "hotellet") og som du inngår avtale med, fremgår av booking-bekreftelsen Med mindre det er gjort egne avtaler, skal følgende regler gjelde. Egne regler gjelder for konferanser og gruppereservasjoner.

Booking og bekreftelse

En booking er bindende idet den er bekreftet og du har mottatt en bookingbekreftelse. Dette kan gis muntlig, skriftlig eller via bookingsystemet. Når du reserverer, må du oppgi ditt navn, adresse, e-postadresse, ankomst og avreise og betalingsmetode. Det er viktig at du oppgir e-postadressen, slik at du kan motta bekreftelse på reservasjonen fra oss, og for at du kan sjekke ut online. Ulike regler gjelder for ulike priser, se mer informasjon om priser. For å booke et rom på Nordpå, må du være minst 18 år. Hvis du booker et rom for en mindreårig er du ansvarlig uansett om du skal oppholde deg der sammen med den mindreårige eller ikke. Av sikkerhetsgrunner kan vi kun gi våre ansatte og innsjekkede gjester tilgang til hotellrommene og andre reserverte områder.

Ankomst og avreise

Tidspunkt for ankomst og avreise varierer avhengig av bookingen og prisen du fikk oppgitt.

Kansellering og manglende oppmøte

Regler for kansellering varierer avhengig av prisen du fikk oppgitt da du booket. Med mindre annet er avtalt på tidspunktet for bookingen, eller prisen du har valgt har andre regler, kan bookingen kanselleres frem til kl. 16:00 lokal tid dagen før ankomst. Dersom du ikke møter opp og ikke har kansellert på forhånd, eller du kansellerer etter kl. 16:00 dagen før ankomst, vil du belastes for én natt. Dersom hotellet har pådratt seg kostnader på grunn av din booking, må du også dekke disse.

Tidlig ankomst og åpne opphold

Dersom du har booket for en spesifikk periode, men forlater hotellet tidligere, kan dette resultere i endring av pris. Kontakt hotellet for å gi beskjed om din avreise. Dersom du bor på hotellet i et uavklart tidsrom og utvider ditt opphold med én natt om gangen, bør du varsle hotellet om din avreise før kl. 18:00 dagen før. Ellers vil du bli belastet for én ekstra natt. Hvis hotellet ikke lenger kan holde rommet tilgjengelig for deg, skal du underrettes om dette før kl. 18:00 dagen før avreise er påkrevet.

Hotellets forpliktelser og dine krav

Dersom hotellet ikke kan gi deg et rom som avtalt, skal du, uten ekstra kostnad, tilbys et tilsvarende eller bedre rom på hotellet eller på et annet hotell med tilsvarende standard. Spesifiser dine ønsker når du booker for å være sikker på at hotellet er godt nok forberedt. Våre hoteller har røykfrie rom. Dersom en gjest bryter røykeforbudet, kan hotellet kreve gjesten for påfølgende kostnader. Ønsker du å ha med kjæledyr, vennligst opplys om dette når du booker.  

Betaling

Forhåndsbetaling kreves for noen rompriser. Dersom du kansellerer bookingen etter fristen, kan hotellet holde tilbake bookinggebyret/forhåndsbetalingen. Normalt må hotellregningen betales når den mottas, som oftest når du ankommer hotellet. Alle våre hoteller aksepterer de vanligste kredittkortene og betalingskortene. Hotellet er imidlertid ikke forpliktet til å akseptere andre kredittkort eller betalingskort, sjekker, verdikuponger eller fremmed valuta med mindre dette er avklart med hotellet på forhånd.


Oppbevaring av verdisaker og bagasje

Hotellet kan oppbevare bagasjen din i et låst bagasjerom. Ikke sett fra deg bagasje uten tilsyn i hotellets resepsjonsområde. Av sikkerhetsmessige grunner er ikke hotellet pliktig til å lagre eiendom av høy verdi eller eiendom som kan medføre fare for sikkerheten for hotellets ansatte eller gjester. Hotellet står ikke ansvarlig for bagasje du oppbevarer på hotellrommet eller i bagasjerommet.

Din egen sikkerhet
Vær alltid oppmerksom på hvor nødutganger, alarmknapper og brannslokkingsutstyr befinner seg. Sjekk informasjonen på innsiden av din hotellromdør.

Behandling av personopplysninger

Nordpå behandler personopplysninger om dem som bruker tjenestene og produktene våre. Nordpå Fjellhotell AS er behandlingsansvarlig for personopplysninger knyttet til bestillingen. Behandling av personopplysninger gjøres i henhold til Nordpås Personvernerklæring. Du bes om å lese gjennom Personvernerklæring slik at du vet hvordan Nordpå behandler personopplysninger i forbindelse med behandlingen av bestillingen, samt hvilke rettigheter du har i forbindelse med slik behandling.

Tilbyr dere lunsj som jeg kan ta med meg?

Ja, vi har tilbyr take-away lunsj. Dette bestiller du i resepsjonen.

Serverer dere lunsj?

Ja, vår restaurant serverer lunsj til hotellets gjester hver dag mellom klokken 12 - 15.

Når har dere åpent?

Hotellet er åpent hver dag for overnatting.

Cafe åpen for alle hver dag mellom kl 10-18.

Her kan du få kaffe,te, mineralvann og noe å bite i.

Baren er åpen til kl 23.00 - Fredag og Lørdag til kl 01.00.

Restaurantes åpningstider:

Middag i restauranten serveres kl 19.00 og må forhåndbestilles.

Her får du 2 varianter av vår Mat på ei fjøl - hverdagsfjøla og festfjøla.

Tilbyr dere vegetar eller veganske alternativ?

Ja, restauranten tilbyr både vegansk og vegetar alternativer.

Når serverer dere frokost?

Frokost serveres mellom klokken 08 - 10. Ønsker du frokost utenom denne tiden må du varsle oss, og vi lager en nistepakke for deg.

Serverer dere middag?

Ja, vår restaurant serverer middag hver dag kl 19. Middag i restauranten må forhåndsbestilles.

Vi har også en smårettsmeny med mye godt som servers mellom kl 10 - 18.

Er frokost inkludert?

Frokost er alltid inkludert i våre standardpriser.

Hvordan kansellerer jeg en reservasjon med dere?

Ta kontakt med oss for å sjekke betingelsene i din bestilling.

Hvor mange rom har dere?

Vi har 24 rom med 47 sengeplasser totalt.

Har dere handicap vennlige rom?

I Hotellfløyen har vi ett rom som er tilrettelagt for rullestol.

Har rommene eget bad?

Rommene i hotellfløyen har egne bad. Våre fjellstuerom deler bad.

Når har dere åpent?

Hotellet er åpent hver dag for overnatting.

Cafe åpen for alle hver dag mellom kl 10-18.

Her kan du få kaffe,te, mineralvann og noe å bite i.

Baren er åpen til kl 23.00 - Fredag og Lørdag til kl 01.00.

Restaurantes åpningstider:

Middag i restauranten serveres kl 19.00 og må forhåndbestilles.

Her får du 2 varianter av vår Mat på ei fjøl - hverdagsfjøla og festfjøla.

Hvordan kommer jeg meg til Nordpå?

Nordpå ligger i Aunegrenda i Haltdalen. Du kan kjøre bil helt frem.

Tar du tog er nærmeste stasjon Haltdalen, og det er ca 12 minutter med bil fra togstasjonen til oss.

Ta kontakt så hjelper vi deg til og fra stasjonen.

Kan dere organisere buss eller skyss fra Trondheim/Værnes til Nordpå?

Ja, vi har samarbeidspartnere som tilbyr buss. Ta kontakt med oss for tilbud.

Er veien til hotellet åpen hele året?

Ja, veien til Nordpå er åpen hele året.

Hvor kan jeg parkere bilen min?

Hotellet har egen parkeringsplass. Alle gjester til hotellet eller restauranten kan parkere bil kostnadsfritt hos oss.

Kan jeg lade min elbil?

Ja, vi tilbyr el-bil ladning.

Hvordan kommer jeg meg til Nordpå?

Nordpå ligger i Aunegrenda i Haltdalen. Du kan kjøre bil helt frem.

Tar du tog er nærmeste stasjon Haltdalen, og det er ca 12 minutter med bil fra togstasjonen til oss.

Ta kontakt så hjelper vi deg til og fra stasjonen.

Kan dere organisere buss eller skyss fra Trondheim/Værnes til Nordpå?

Ja, vi har samarbeidspartnere som tilbyr buss. Ta kontakt med oss for tilbud.

Er veien til hotellet åpen hele året?

Ja, veien til Nordpå er åpen hele året.

Hvor kan jeg parkere bilen min?

Hotellet har egen parkeringsplass. Alle gjester til hotellet eller restauranten kan parkere bil kostnadsfritt hos oss.

Kan jeg lade min elbil?

Ja, vi tilbyr el-bil ladning.